Πέμπτη, 25 Φεβρουαρίου 2010

ΑΝΤΙΓΟΝΗ -ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΑ Α' ΕΠΕΙΣΟΔΙΟΥ

Στοιχεία που φανερώνουν τον τυραννικό χαρακτήρα του Κρέοντα:
•ασεβής συμπεριφορά στο νεκρό σώμα του Πολυνείκη (στ. 205 - 206)
•μεγαλοστομίες για πατριωτισμό και καλή διακυβέρνηση (στ. 175 κ.εξ.)
•βάναυση συμπεριφορά προς το Χορό (στ. 280 κ.εξ.)
•αυθαίρετη απόδοση της ταφής σε πολιτική μηχανορραφία εναντίον του με κίνητρο το χρήμα (στ. 290 κ.εξ.)
•αβασάνιστη επίρριψη όλης της ευθύνης στους φρουρούς του πτώματος (στ. 304 κ.εξ.)
•απειλές προς τους φρουρούς (στ. 304 κ.εξ.)

Ήθος του Χορού:
Ο Χορός από τη μια μεριά δίνει τη σιωπηλή ανοχή του στο βασιλιά και θέλει να υπακούσει, δεν εκφράζει τη δική του άποψη, αλλά συμμορφώνεται στη διαταγή του άρχοντα. Από τη άλλη πλευρά όμως, ως θεοσεβείς άνθρωποι, δεν μπορούν παρά να νιώθουν αποτροπιασμό για την ιερόσυλη μεταχείριση του νεκρού. Έτσι, στους στίχους 278 - 279 αποκαλύπτεται η βαθύτερη πεποίθησή τους ότι η απαγόρευση της ταφής του Πολυνείκη ήταν ενέργεια ασεβής και ανεπίτρεπτη. Εκφράζουν λοιπόν την άποψη ότι η ταφή ήταν έργο των θεών, για να αποκατασταθεί το δίκαιο που καταπατήθηκε από τους νόμους του βασιλιά

Ήθος του Φύλακα
Τύπος λαϊκός, φοβισμένος, απλοϊκός και αφελής, μοιρολάτρης, αυθάδης και ατομιστής, κουτοπόνηρος, διστακτικός, φλύαρος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου